« ちょっとした気遣い。 | Main | 休日の市場は静か。 »

April 10, 2005

国民的アイドル?

IMGP2467
*istDs / Carl Zeiss MC Flectogon 2.8/20

ちょっとした小ネタだけど、地下鉄のベーカーストリートの駅構内のタイルは
シャーロック・ホームズ氏の横顔模様。
というか、日本人の私もこれを見て「あ、ホームズだ」とすぐにわかったということは、
「国民的」じゃなくて「世界的」ってことか。ふむふむ。

IMGP2460
*istDs / Carl Zeiss MC Flectogon 2.8/20

これ以外の部分でも、このベーカーストリート駅は色々風情のある光景が見られて気に入ってます。

IMGP2465

|

« ちょっとした気遣い。 | Main | 休日の市場は静か。 »

Comments

It's really a great and helpful piece of info. I am glad that you simply shared this useful info with us. Please stay us informed like this. Thank you for sharing.

Posted by: world-aluminium.org | June 04, 2015 at 02:43 AM

Awesome! Its actually remarkable paragraph, I have got much clear idea about from this piece of writing.

Posted by: Clash of Clans Hack | May 27, 2015 at 02:31 AM

Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your webpage? My website is in the very same area of interest as yours and my visitors would definitely benefit from a lot of the information you provide here. Please let me know if this okay with you. Appreciate it!

Posted by: Myrtis | May 18, 2015 at 01:04 PM

「ロンドンの地下鉄は信頼感なし」、この伝統は10年やそこらでは
変わりませんね、きっと。
エスカレーターが止まってるのは日常茶飯事ですし、電車もよく
止まってますよ。私もいつのまにかそういうことに驚かなくなって
しまいました。「・・ったくもう」と思うだけで。

特にサークルラインが評判悪いですねー。ロンドンに引っ越しして来る人に
「サークルラインの沿線に住むのはやめな」と言ってあげるのは、定番の
アドバイスです。

Posted by: TEZ | April 11, 2005 at 06:42 AM

わ、このタイル懐かしい!

見ていたら、地下鉄駅につきものの長い長いエスカレーターとか、色々思い出しました。
2基あれば必ず片方は壊れてたものでしたが、今はそんなことないんでしょうか。

一度、火災警報のためにヴィクトリア駅到着直前で
地下鉄が止まってしまい、30分も足止めをくらったことがありました。
省エネで電気を半分消されてしまうし、ちょっと不安でしたよー。
列車が動き出した時には、乗客一同から思わず拍手が出てました(笑)

Posted by: 禁魚 | April 11, 2005 at 12:02 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/92460/3642325

Listed below are links to weblogs that reference 国民的アイドル?:

« ちょっとした気遣い。 | Main | 休日の市場は静か。 »